maandag 4 juli 2016

We krijgen hulp van een slimme vruchtbaarheidscomputer! Zal de Lady-Comp voor meer rust gaan zorgen?


Ondanks dat ik het moederschap iets heel bijzonders vind en ik vroeger ook vol overgave moedertje speelde met mijn poppen heb ik eigenlijk nooit de behoefte gevoeld om een kind op de wereld te zetten. Ik heb dan ook flink moeten schakelen toen ik in april 2014 plotseling ontdekte dat ik zwanger was. Enkele dagen later bleek het te gaan om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Door inwendige bloedingen kreeg ik ineens hevige pijn en ben met spoed geopereerd. Voor ze me onder narcose brachten was ik zo benauwd dat ik dacht dat ik terplekke dood zou gaan. Een onvergetelijk heftige gebeurtenis. Toch ben ik ontzettend blij en dankbaar dát het is gebeurd. Het heeft me aan het nadenken gezet over het leven dat ik op dat moment leidde en het leven dat ik graag zou willen leiden.

Toen ik maanden later tijdens mijn therapeutische wandeltocht in Spanje mijn grote liefde Angel ontmoette (lees HIER het begin van onze love story) werd ik overvallen door een voor mij onbekend verlangen. Mijn lichaam schreeuwde namelijk aan alle kanten: "Van deze man wil ik een kind!" Wtf... Dit had ik nooit eerder ervaren! Inmiddels zijn we ruim anderhalf jaar verder. Nog steeds hoef ik Angel alleen maar te zien, horen, voelen of ruiken (laat staan alle sensaties tegelijk!) en mijn lichaam gedraagt zich als een soort van oncontroleerbaar object. Behoorlijk irritant en in zekere zin zelfs 'gevaarlijk' want ik heb nog steeds niet het juiste voorbehoedsmiddel gevonden.

Toen ik jong was heb ik enkele weken de anticonceptiepil gebruikt. Hier werd ik dik van dus ermee doorgaan wilde ik niet. Toen ik me jaren later ging verdiepen in gezondheid ontdekte ik hóe ontzettend slecht die chemische hormonen in deze onschuldig uitziende pilletjes eigenlijk zijn. Helaas zullen de meeste huisartsen je dit niet (snel) vertellen, maar deze chemische hormonen zetten je prachtig ontworpen systeem volledig op zijn kop met, op korte of lange termijn, alle gevolgen van dien. Migraine, verminderd libido, trombose zijn enkele veelvoorkomende klachten ten gevolge van het gebruik van de pil. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor andere hormoon bevattende voorbehoedsmiddelen zoals een spiraaltje of nuvaring. In wezen zijn deze nóg ernstiger omdat het hier gaat om een geconcentreerde hormoonbom die na inbreng gedoseerd hormonen afgeeft. Een koperspiraaltje dan? Ik heb er wel eens naar geïnformeerd, maar ook dit voelde voor mij nooit als een optie. Überhaupt het idee dat er voor langere periode een voorwerp, dat niet in je lichaam thuishoort, diep wordt weggestopt in je vagina voelt niet bepaald natuurlijk. Jarenlang heb ik gedacht dat er dus weinig anders over bleef dan het gebruiken van condooms. Oké coïtus interruptus (voor het 'zingen' de 'kerk' uit) kan ook, mits je een vent hebt die op zulke intense momenten goed kan timen ;-). Toch neem je hiermee een flink risico (ik werd in ieder geval toch 'ineens' zwanger...). Gelukkig zijn er tegenwoordig gifvrije condooms op de markt dus om gezondheidsredenen hoef je deze optie niet meer te laten. Maar zeg nou zelf, lekker intiem is het met zo'n condoom ertussen niet! Bij echte liefde wil je toch zoveel mogelijk volle bak vleselijk contact! Geen condoom gebruiken (op de momenten dat ik 'gevoelsmatig' vruchtbaar ben) blijft voor Angel en mij dan ook rete aantrekkelijk. Maar het gevolg is wel dat ik elke maand in spanning zit of ik wel ongesteld ga worden. Niet heel relaxed! Dit moet toch anders kunnen? 

Ik ben bijna vijfendertig. In het gunstigste geval loopt mijn vruchtbare tijd nog even. Want eerlijk is eerlijk, ik kan nu niet met honderd procent zekerheid zeggen dat ik over een paar jaar niet toch ineens de behoefte ga krijgen een kind te baren. Angel is wat ouder dan ik. Hij heeft al twee prachtige zoons! Hét bewijs overigens dat hij onwijs mooie kinderen kan maken ;-). Net als ik hecht ook hij erg veel waarde aan zijn vrijheid. Maar definitief een beslissing maken die niet kan worden teruggedraaid willen én kunnen we gewoon niet. Er moet toch een makkelijke manier zijn waarmee je je lichaam met respect en volgens haar eigen natuurlijke cyclus kan laten functioneren en tegelijkertijd toch exact weet hoe je er vruchtbaarheidsmatig voor staat zodat je niet elke maand hoeft te stresskippen?

Een aantal jaar geleden las ik voor het eerst over de Lady-Comp. Dit is een cycluscomputer waarmee je dagelijks kan meten of je die dag vruchtbaar bent of niet. De Lady-Comp werkt op natuurlijke basis. Er komen dus geen hormonen aan te pas en je hoeft hem niet 'in te brengen'. Hij is 99,3 % betrouwbaar en zou eenvoudig en snel werken. Wauw! Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn! Die moet ik in de gaten houden. Meerdere malen heb ik overwogen er één aan te schaffen, maar liet me elke keer tegenhouden door de prijs die in eerste instantie hoog lijkt. Omdat ik ons 'gerommel' inmiddels zó zat ben heb ik de inventieve schoenen aangetrokken en contact gezocht met Lilian Bonnema, de directrice van Lady-Comp. Ik deed haar mijn verhaal en vroeg of zij misschien open stond voor een sponsoring of ruildienst (aangezien we ons bijna laatste geld in de camper hebben gestoken). Lilian was onder de indruk van mijn avontuurlijke leven en stond open voor mijn voorstel.


Na een super snelle service heb ik mijn Lady-Comp al binnen! En hij is moooooooi!! Ik ga me eens even goed verdiepen in dit bijzondere apparaatje om er straks lekker mee aan de slag te gaan. De aankomende maanden ga ik jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Een helder interview van Lilian over de Lady-Comp vind je HIER.

Wordt vervolgd!


Een hele dikke knuffel en zonnige groet,

Fleur


Heb jij trouwens (ook) een geweldig (nieuw) product dat de wereld gezonder kan maken? Laat het mij gerust weten! Ik probeer het graag uit en blog er vervolgens mijn ervaringen over.

Laat gerust een reactie achter!

'Let's support eachother! We are one!!'


4 opmerkingen:

  1. Jee Fleur wat een apart verhaal zet je neer zeg.
    Jaren de pil gebruikt, na een ongeluk vergat ik constant dat stomme ding. Naar de huisarts gegaan en toen gekozen voor de prikpil, iedere drie maanden een prik in je bil en klaar was ik weer voor 3 mnd.

    Vanwege kanker heb ik nooit kinderen kunnen krijgen, niet dat ik ze wilde maar toch.

    Ben benieuwd hoe je Lady-Comp gaat werken.
    Succes en ik blijf je volgen, heb net mijn mail adres ingevoerd, nu kan ik je los van FB volgen.

    Gr Yolande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Yolande! Dank voor je reactie! De meeste huisartsen vertellen je helaas niet over alle nadelen van de (prik)pil... Uit ervaring weet ik dat als je gezondheid je lief is zelf op onderzoek uitgaan veelal noodzakelijk is én loont. Leuk je dat me officieel gaat volgen (heb de blogpagina laatst een flinke upgrade gegeven ;-) ).

    Dikke knuffel,
    Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Fleur!

    Ik citeer eerst een stukje;
    Omdat ik ons 'gerommel' inmiddels zó zat ben heb ik de inventieve schoenen aangetrokken en contact gezocht met Lilian, de directrice van Lady-Comp. Ik deed haar mijn verhaal en vroeg of zij misschien open stond voor een sponsoring of ruildienst (aangezien we ons bijna laatste geld in de camper hebben gestoken). Lilian was onder de indruk van mijn avontuurlijke leven en stond open voor mijn voorsteL.

    Wauw Fleur dat klinkt goed.
    Ik ga morgen ook gelijk bellen voor sponsoring of ruildienst.
    Aangezien wij ons "bijna" laatste geld in mijn bedrijf hebben gestoken


    Dank je wel voor de tip !


    P.s ik deel het positieve nieuws dat de Lady-Comp gratis te krijgen is graag door!!!


    Warme knuffel Suus ������

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee mooie Suus!

      Dank voor je reactie! Haha, ja ik ben rete dankbaar dat zij openstond voor mogelijkheden (het woord gratis heb ik nergens vermeld)!

      Als ik overigens een aantal jaren geleden wist wat ik nu weet (van dit apparaatje) had ik niet getwijfeld en hem zelf al lang aangeschaft. Hij is het zoooooo waard! Het bedrag lijkt in eerste instantie hoog, maar onthoud wel dat het een (eenmalige) investering is in je gezondheid voor de rest van je vruchtbare leven. Ter indicatie: maandbedrag: €5,77 bij zeven jaar gebruik. Maar hij gaat veeeeel langer mee dan zeven jaar! Dus ga maar na... En hij doet meer dan alleen je vruchtbaarheid aangeven. Je krijgt er je cyclus en hormoonhuishouding volledig mee in kaart! Voor een bewuste vrouw toch onmisbaar is ;-)

      Bedankt voor je warme knuffel! Hier een terug van mij aan jou!! Xx

      Verwijderen